Klart — han begrep inte bättre

 
I går skrev jag att herr Wollter inte gör mig upprörd. Jag påstod att han var både gammal, dum och fattar trögt. Den häsosamme ekonomisten bytte Stalin mot Hitler för att förtydliga. Inget biter dock på Sven, han vevar på:
 
"På frågan om det lämpliga i att det hänger idolbilder på Stalin på väggen på Kommunistiska partiets kongresser svarar Wollter:

– Okej? Och? Det är inte jag som sagt att han ska hänga där, men han får hänga där för mig.

När programledaren inleder en fråga om att kommunism förstört för människor avbryter Wollter henne:

Kommunismen har inte förstört någonting."
 
Här blir två saker tydliga: 1) det är någon annans fel, 2) kommunismen är en fredens ideologi.
 
Att han faktiskt antingen är ding i roten eller en riktigt totalitär människa i all sin prydnad visar följande uttalande:
 
"Jag har naturligtvis tänkt över det här. Jag är inte medlem av det här partiet av slapphet eller för att jag inte vågar gå ut [ur partiet]."
 
Ränderna går aldrig ur.
 
Att gammelmedierna är tysta som små kommunistiska möss förvånar så klart ingen. Ingvar Kamprad hudflängdes för sina ungdomssynder med vurm för Hitler. Han har ändrats sig för länge sedan men ett litet drev skulle så klart köras. Wollter har syndat hela livet och fortsätter i samma spår. Inga drev här inte.
 
Men vi vet sedan tidigare att det är finare att vara vänstersvinpäls än höger dito.
 
DN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0