Troligen inte så smart

 
 
Han är fortfarande kommunist. Han dyrkar gamla meriter. Han ligger i samma klass som de som påpekar att Hitler minsann byggde motorvägar. Så här säger han:
 
"Kom inte och släng Stalin i ansiktet på mig! Jag har läst mycket av Stalins tidigare skrifter och tycker det är mycket i det som är bra."

Han kunde ju tänkt till lite grann och dragit till med — jag var ung och dum. Nu gör totalitära människor inte så. Deras känsloregister räcker liksom inte till. Nu är han bara gammal och dum på riktigt.
 
Programmet heter tydligen Min sanning. Det är inget jag blir upprörd över, det här att han fortfarande är kommunist och därmed inte tar avstånd från deras utrotning i 100-miljonersklassen, jag tror nämligen att han inte fattar bättre.
 
SR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0