Sanningen och sånt skit

 
Det kan väl inte längre vara någon som helst tvekan om att vi lever i tider där maktens folk bestämt sig för att vi puttifnaskar skall lyda vad som bestäms över våra huvud och dessutom skall vi hålla käften. Gör vi inte det så tar vi oss rätten, säger dessa mörkrets folk, att jaga er över hela klotet och sätta alla normala levnadsregler ur spel.
 
Journalisterna kan vi inte lita på heller för de har sin egen kultur, sin egen brist på etik och moral. Det blir till att hålla sig undan resten av livet och leva i de numera så populära parallella världarna. Det gör jag förvisso redan i många delar men det blir till att utveckla strukturerna.
 
Och jag, som alltid haft tankar om att trivialiteter som: rättvisa, respekt och anständighet, är viktigt och som jag haft som interna rättesnören måste tänka om. Nu blir det mer av egoistiskt handlande för mig och de mina. De vackra orden är urlakade och är nu ord utan innebörd.
 
Tack för det — ni maktens avskum!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0