Omskärelse = barnmisshandel!

Nu har region Skåne (Sydsvenskan) beslutat att omskära små försvarslösa barn i religionens namn och på skattebetalarnas bekostnad. Jag har skrivit om det här innan. Argumenten för att ingreppen skall genomföras av det offentliga är tunnare än soppan i ett koncentrationsläger.

Ett av argumenten är att det utförs ändå och barnen kommer till barnakuten efter misslyckade, av dårar utförda, ingrepp. Jaha, och vilket straff har föräldrarna fått för den barnmisshandeln? Inte ens en åthutning skulle jag tro. Och allt är tillåtet i religionens namn. Man kan få slag för mindre. Och vilka andra lagar kan vi ta bort för att: "folk gör det ändå"? Rattfylleri? Aga?

Omskärelse skall förbjudas tills myndig ålder uppnåtts och skulle någon göra det ändå och vi får reda på't, så skall straff enligt brottsbalken för barnmisshandel utdömas. Så lätt var det!

Det är religion, det är små barn utan möjlighet att välja, det är mina pengar, det är ursvaga argument och framför allt är det SKAMLIGT!

Lämna mina barn ifred (och då menar jag ALLA kids)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0