Religiös omskärelse – vad är det frågan om?!

Det är uppenbart att det är populärt inom vissa religioner att omskära sig – vad det nu är för religiöst med det. Nu vill man också ha en samsyn enligt radion. Men i grunden måste detta vara galenskap.

Med vilken rätt ger vi oss på små oskyldiga barn med vassa instrument och stympar – den av Gud (enligt vissa) skapade kroppen? Missade guden något vid skapelsen eller?

Nu tänker jag mig att det kan uppstå en annan situation. Jag bildar en ny religion (vilket torde vara okey eftersom det råder religionsfrihet i vårt land) och i den "bibeln" stadgas det att små, gärna nyfödda barn, skall stympas genom att vänster öra skärs av (helst utan bedövning) . Detta för att de skall koncentrera sig och lyssna bättre.

Är det okey, eller? Om ej, varför den ena kroppsdelen och icke den andra?

Vissa saker får tydligen göras bara det sker i religionens namn. Det är konstigt och ytterst besvärande.

Nä, skydda våra små mot galenpannorna i världen. Vid 18 år gör de som de vill!

Kommentarer
Postat av: Pezster

Precis så! Det är sanslöst vad stackars barn får stå ut med... och det innan de kan säga ifrån! Jag har en teori om varför vissa barn skriker under dopet. :)

2009-04-27 @ 18:08:30
URL: http://aku.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag undrar som du. Om det nu är "guds önskan" att pojkar ska omskäras och flickor ska få hela sina könsdelar avlägsna och ihopsyda, varför skulle vi i så fall vara skapta såhär? Det är hemskt !

2009-04-28 @ 10:57:35
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0