Så börjar då resan mot censur

 
Det är tidningen Journalisten som för fram budskapet. Obehagliga tendenser kan skönjas.
 
 
Ansvaret för att SVT och public service (PS) sköter sig lämnas därhän. 2017 var året det åtminstone jag lätt kunde se hur just PS vinklade, dolde och mörkade hej vilt. Lätt att se om man följer utländska medier. Man behöver bara som jag parallell-se SVT och dansk tv varje dag för att begripa. "Börja agera därefter" undrar jag verkligen vad hon menar med.
 
Hon fläskar på utan vara sig tanke eller omtanke:
 
 
Detta gäller alltså alla andra utom hennes SVT. Och som hon säger "andra seriösa" aktörer. Det är ytterst oroande att vi nu går in i tystarfasen. De verkar inte dra sig för något.
 
Förvånad är jag dock inte.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0