Det är så tydligt numera ...

... att vi genom alla mina levnadsår behandlats som boskap. Av våra folkvalda och av våra myndigheter. Har inte tänkt så mycket på det eftersom jag sällan följt idiotiska regler, vilket gått bra och sällan har jag kommit i konflikt med stollarna. Ett av mina måtton har ju varit att aldrig fråga. Det lärde mig farsgubben en gång när jag var mycket liten: fråga aldrig, då kan du få ett nej. Bryter du sen mot det så kan du "straffas". Ofrågad kan du säga: va, får man verkligen inte det med max en smäll på fingrarna som straff.
 
 
Ser att det uppenbarligen fortfarande är så att man inte kan ta en snaps på sina håll på äldreboenden. Herremilde! Att de inte smygsupit är mig en gåta. Äldreboenden kräva dessa drycker. Åtminstone de jag har sett.
 
Och sen kommer det fina i kråksången, de äldre skall ha samma rätt som hundar och andra djur:
 
 
Välfärdslandet har inte kommit så långt som folk tror. Och nu går det dessutom bakåt, det kommer att bli än sämre och snapsar, jyckar och promenader kommer det inte att finnas utrymme för.
 
Som den gamle muraren sa: de har inge’ bruk för en längre.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0