Viktig dag att komma ihåg

Det är kyrkoval idag. Jag brukar inte rösta i det. Idag gör jag mest för att bidraga till att S makt över kyrkan eventuellt kan minskas. Dessa politiker som skall lägga sig i allt, tröttar ut mig. Speciellt när de är så klumpiga som våra. Intet fungerar som det borde. Men det är inte därför dagen är viktig. 
 
 
Speciellt för oss svenskar så är det viktigt att komma ihåg att Sovjet anföll Polen 17 dagar efter nazisterna gjorde det. Nassarna den 1 september 1939 raskt följt av Sovjeterna den 17 september 1939. Sovjet var raska att hänga med Hitler. 
 
Det där tycker jag man skall tänka på. Speciellt här där det är lite fint att gilla kommunister, men riktigt skit att gilla nassar. Men i grunden är det samma totlitära människor som djävlas. Och speciellt nu när så många verkar kram nästa stora totalitära hot, islam.
 
Totalitärt folk är oanständigt folk. Oavsett var de kommer ifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0