Aha, därför är posten sen eller virrig

 
Posten har ju ägnat lång tid att göra brevlådorna osynliga genom ommålning i fesgul färg samt att ta bort ett bombsäkert gult varumärke på bilarna så att de nu far runt likt blåa djävlar i stället för gula skönheter. Blått är visserligen flott och gult fult men ändå. 
 
Allt det där har så klart tagit tid och kostat multum. Att postens utdelning lämnar mycket i övrigt att önska kan många vittna om. Även jag även om jag är lindrigt drabbad. Jag får oftast posten. Den kommer mellan 12.30 och 16.00. Lapparna med "vi har sökt dig, du var inte hemma" har jag fått några stycken; alla båg för jag har min business hemma. Jag är hemma!
 
Nu slåss de också. Det där tar tid. Så jag är nöjd, jag begriper varför det fungerar som det gör. Jag gillar att förstå.
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Träd / Gripenhjärta

Det där såg inte vidare bra ut!

Svar: Nix!
None None

2017-09-08 @ 13:32:05
URL: http://frokentrad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0