Verklighetsbeskrivningar alltid fel från toppen

 
Det är Cornucopia som är på hugget. Oavsettt vad den politiska toppen säger så går det mot botten. I detta fallet gäller det operationstider. Väntetider alltså. De blir längre och längre och det där med "garantier" som politikerna älska att slänga sig med är ord, inte handling.
 
 
Det är den nya svenska sjukan. Man fördömer, lovar, fördömer lite till och sen lovar man och sen talar man lite känslor, fördömer, etcetera i all oändlighet men ingenting händer. Mycket tydligt inom vården. Om man som jag rör sig i den världen så ser man att munvädret är luft och inget annat.
 
Allra tydligast är det så klart inom polisen som måste anses bifinna sig i fritt fall. Men vi får inte glömma alla andra områden som går på knäna mest beroende på att politikerna de facto inte gör något. 
 
Hur framtiden ser ut? Jag bävar faktiskt och det gäller alla områden. Men som lite äldre är min oro, förutom för polisen som garanterar att men åtminstone kan gå ut, störst när det gäller skolan. Om skolan producerar halvdö’a analfabeter så är utraderingen av ett Sverige på framgångsskalan ett faktum.
 
Att vara sjuk idag, speciellt allvarligt, kräver att man är mycket frisk. Just därför hjälper jag gamla tanter. De är chanslösa. Varför bara kvinnor kanske ni tänker. De verkar överleva männen. Så enkelt verkar det vara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0