Ödesfrågan många duckar för

 
Som synes handlar det om islam. Överst hur många som tillhör denna ideologi/religion (1,62 miljarder). Sen har man räknat ut hur många som anser att frun skall lyda mannen (1,39 miljarder). Därefter:
 
- Sharialagar skall gälla (1,1 miljarder)
- Död åt otrogna (748 miljoner)
- Dödsstraff för de som lämnar islam (584 miljoner).
 
Till det skall läggas islams syn på:
 
- homosexuella (döden)
 
Sharialagar är som alla vet tuffa saker. Här läggs inga fingrar emellan, tvärtom här kapas det. Till allt detta skall läggas islams totala förakt för yttrandefriheten. Islam vill kontrollera allt som sägs och görs och skrivs och visas. Det där vet vi väldigt väl att de också praktiserar i verkligheten. Inga rondellhundar eller mohammedteckningar utan dödsdom.
 
Att över huvud taget tro att denna livssyn skulle kunna integreras i det västerländska samhället måste betraktas som oerhört naivt (svenskt favoritord numera). 
 
Min frisör är muslim. När jag kör den här listan med honom så visade det sig att han inte står bakom något av tyckandena. Han vill definitivt inte ha några sharialagar. Han vill dessutom ha full yttrandefrihet. Så testa gärna folk. Tycker man att någon av punkterna är okey så vet du var de står. Gillar man det så är det okey. Dock inte för mig.
 
Det är med största säkerhet en ödesfråga. Skall vi, vilket vi redan gör med separata badtider och annat skit, anpassa islam till vårt levnadssätt eller skall vi kräva anpassning till vårt? Just ni vet hur turerna går. Vårt sätt att leva i väst skall förändras. Jag kan omöjligt fatta varför. Det finns mycket gått om länder som tillämpar islams regler. Bo där.
 
Just saying ...
 
Ett litet PS:
 
När jag var mycket ung for jag runt mycket i arabvärlden. Jag har aldrig blivit så antastad av män som ville ha sex med en svensk yngling. Räddades hela tiden av vuxnare arbetskamrater. Som de facto slog folk på käften. Så det där med sex mellan män praktiseras flitigt. Så varför man vill döda homosexuella har jag aldrig begripit. Obehagligt var det och dessutom kunde man definitivt inte ragga brudar. Då hade jag inte kunnat skriva dessa ord. Jag hade legat six feet under!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0