Olika åsikter finns

Här i vårt land finns det inga olika åsikter inom totalitärmedierna. Det finns ingen Katie Hopkins eller Tucker Carlson. Inga motpoler finnes, inga motbilder visas. Det är farligare än farligt. Folk är nämligen inte dumma i roten. Vi ser själva vad som händer. Vi ser hur islamister släpps trots att de hotar oss (vi kan tydligen inte lyfta ut dem ur landet). 
 
Det sprängs i Malmö, senast igår, och det blir knappt notiser.
 
 
 
Jag ser också i mitt Twitterflöde att man anstränger sig hårt för att skilja mellan islamister och islam. Döfött enligt min syn. Islamister kör på och har ihjäl folk och blir mest nöjda när de får med barn på sista resan; men man får inte glömma att alltför många muslimer står vid sidlinjen och hejar på. Lika illa kan jag tycka.
 
Sen börjar bli allergisk mot alla som skriver om hur rädda vi är, hur svaga vi blir på grund av denna rädsla. Alla jag känner är inte märkbart rädda — de är urförbannade. En ytterst sund reaktion. Men farlig för sånt där skapar motkrafter. 
 
Det blir en lång sommar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0