Jag försöker hinna med Sydafrika emellanåt

Det pågår underliga ting. Nu är det de vita som jagas på ett sätt som om det vore tvärtom skulle väcka avsky. Men nu verkar det vara lugnt. Inte ett ljud här hemma. 
 
 
 
Oavsett vem som vill utrota vem så skall protesterna ljuda lika högt. Nu verkar det ytterst selektivt. Just Sydafrika är intressant eftersom Sverige tycker sig ha gått i spetsen en gång i tiden. Nu har de gömt sig. Orsaken är klar — det blev inte som de tänkt sig. De hade visserligen mycket fel när det begav sig också, vilket inte rapporterats så mycket om, men nu tycker jag nog det blir lite väl magstarkt.
 
Men Wallströmskan och hennes anhang har väl nog med att gulla med islamisterna och den enda variationen i den dansen är när de får ryssnoja. 
 
Den där ryssskräcken har jag lite svårt för för övrigt. Ryssen måste man alltid hålla ett öga på det vet åtminstone vårt östgrannland. Men varför alla över hela klotet helt plötsligt tror att Putin styr allt har jag svårt att förstå. Klar överskattning av den ryska björnen.
 
Men vad vet jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0