Det börjar klarna

 
Det handlar om Jerusalem och Israels rätt över stan. Eller något. Jag har inte satt mig in till 100 % i frågan men jag är inte ute efter speciellt mycket i sakfrågan. Det handlar mer om glidningen i vårt förhållande till väst. Är det inte Saudiarabien och dess kvinnosyn som vi indirekt stöttar så är det Palestina som svenska politiker gillar och stödjer. I det läget kvittar det tydligen att Hamas är klassat som en terrororganisation; det struntar vi i och stöttar samma organisation som om det vore något bra.
 
Nu har det hänt grejer igen. Det räcker ju med att titta på bilden så fattar vi snabbt vilken sida vi står på i ytterligare en fråga. Våra politiker drar oss hela tiden mot totalitära stater och vi lämnar väst med dess värderingar bakom oss i en takt som är oroväckande snabb.
 
Jag är inte speciellt konspiratorisk men det vore verkligen på sin plats med en analys på djupet av hur mycket vi de facto stöttar länder med muslimska styren. Eller andra totalitära stater. Att lämna västs värderingar bakom oss i så hög gad som vi gör tyder på att våra politiker har en ådra fyllt av sant totalitärt blod.
 
Vi är väl numera det västland som tydligast gillar att gå till sängs med totalitärt folk. Vissa verkar njuta av detta faktum och dessa vissa kan jag inte annat än känna djup avsmak för; gränsande till hat faktiskt.
 
Om någon undrar vad jag menar med totalitär stater/regimer/ideologier så skall jag för tydlighetens skull tala om vad jag menar. Jag finner följande fullständigt vidrigt:
 
Nazism, kommunism, fascism och islamism. Inte bara de som hyllar dessa utan även de som i "tysthet" stöttar någon del av dem. Att både kommunismen och islamismen kommer undan den riktigt tunga släggan gällande kritik är typiskt; men man lägger hur mycket krut som helst på den busslast nazister som finns. 
 
Att vi sen blivit ett folk som kör kärlekens budskap som huvudlinje visar bara att vi är fredsskadade till den grad att vi inte ens kan se hur fullständigt makalöst vederstyggligt gaskamrar är, visar på en insnöning utom fattbarhet. Frihet kräver kamp mot ondskan, inte blommor, ljus och löjligt formade händer till hjärtan. Eller en i sammanhanget tramsig John Lennon-sång.
 
För övrigt anser jag AFA/Antifa är renodlade fascister och skall behandlas som sådana. Men det går väl inte, de är ju vänster på skalan över totalitära rörelser. Deras metoder är terrorismens.
 
Totalitära skall bekämpas. Punkt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0