1:a maj — en slitens dag

 
Min bakgrund är borgerlig (som man sa). Konservativ skulle man kunna kalla det hela men idag vet jag inte om någon vet något om sånt där. Kommunister blir mitten, konservativa emellanåt nazister. Det finns ingen riktig ordning. I den frågan heller. 
 
Hursom, när jag var liten så var det viktigt att göra något vettigt av första maj. Att lulla runt med banderoller var det ingen som tyckte var speciellt produktivt. Dessutom har vi i släkten stor avsky för kommunister (och nazister för den delen) på grund av familjeupplevelser bakåt i tiden. 
 
Så på första maj var det, beroende på vädret, en av två saker som gjordes: antingen allmän avslappning avslutat med en trerätters middag med stuns, eller trädgårdsarbete avslutat med samma typ av middag.
 
Så idag, på arbetets dag, arbetar jag . I trädgården. 
 
Det är 20 ° i solen, lite blåsigt men perfekt för nyttogöra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Joacim

Jag hade kunnat tänka mig att demonstrera, dock bara som denna killen:
https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2015/05/NI_forstamaj650.jpg

Svar: Klok typ!
None None

2017-05-02 @ 07:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0