Så dystert det blivit

 
Jag har kommit halvvägs genom denna bok. Det som framträder tydligt redan är hur länge processen pågått för att ta oss till dagens politiskt korrekta samhälle. Det är egentligen ingen ny företeelse, det har hållit på ett långt tag.
 
Läsningen är givande men samtidigt så inser jag att det här samhället inte lär bli friskt i min livstid. Troligen inte i sonens heller. Möjligen i sonsonens. 
 
Sonsonen hoppas jag drar snabbt efter avslutad skolgång. Han har det i sig så det blir nog något vettigt. 
 
Jag funderar starkt på att sluta studera landet mitt. Ju mer jag följer, främst utländska medier av olika slag, desto mer inser jag att vi har en sjuka på djupet. Det är klart deprimerande. Denna bok ger en god inblick i denna sjuka; multisjuka är nog mera rätt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0