Omöjlig situation

 
Det har blivit hart när omöjligt att hålla reda på vad alla partier tycker, de är helt enkelt för lika. Visst vi har vissa renodlade stollar som F! men de räknar jag inte alls med. Ingen sund människa kan rösta på stollar. Ej heller på gamla avdankade kommunister i "ny" skepnad.
 
Folkpartister är lite extra knepiga just nu för de kallar sig liberaler men är det inte. Centern handlar enbart för att suga åt sig avslagna Miljöpartister och vissa andra vilsna själar. De sistnämnda är också sämst när det gäller program; de har inget trovärdigt.
 
Så står man då där och skall välja så småningom. Alla har samlats på vänsterkanten utom SD som håller sig i mitten. Något konservativt parti finns inte på kartan. Till det skall läggas att allt man med säkerhet vet i svensk politik, och som det också talas om dagligen, är att SD vill ingen ta i med tång. 
 
Just detta tjatande om SD och allt det partiet står för och inte står för gör att det är stört omöjigt att få en uppfattning på djupet om något parti. Jag blir lika vilse i pannkakan som partierna beviserligen är. 
 
Ett mer andefattigt politiskt landskap än det som Sverige kan erbjuda för tillfället, måste vara någon form av rekord i ett historiskt perspektiv (även om det pågått ett tag). 
 
Det verkar som om jag kommer att bli partilös. Soffans lock lockar inte alls men det är ta mig tusan inte mitt fel. Politikerna har brutit samhällskontraktet för länge sedan och ingen vill ta på sig jobbarkläderna och återupprätta det. 
 
Jag får fortsätta gå all in när det gäller att smyga under den offentliga radarn. Hellre helt utanför än med när de som man vill gå med inte finns. 
 
Jag ser vid en genomläsning att jag glömt att specifikt nämna vissa partier; så illa är det alltså att de är osynliga.
 

Kommentarer
Postat av: ulf (5 juli...)

Ruttnande tång. tjära och nejlikolja är min favorit parfym(om den fanns!)
Apropå eugenol (nejlikoljan...) varför tång?
Det finns ju hävel!

2017-03-29 @ 17:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0