Livet. För vilka?

 
Det finns många råd när man utsätts för våld av olika slag. Fly/spring/rör dig, göm dig och larma är de vanligaste råden. Det är inget fel på dessa råd, för de friska. Men de som är skröpliga och utsätts har det värre, de blir sitting ducks. 
 
Nu är jag väl närmast mittemellan ung och rask och gammal och skröplig men redan där uppstår problem. Om jag utsätts för våldsattack idag så kan jag räkna med att det sker genom att ett flertal ligister samtidigt kommer farande med sparkar och slag och tillhyggen. Då blir jag chanslös även om jag har vissa vapen med mig.
 
Eftersom vår rättsapparat är i upplösning och jag inte kan förvänta sig att vare sig polis eller medmänniskor kommer till min hjälp, så tycker jag faktiskt att tiden är inne för laglydigt folk att få ha lite kraftigare doningar till sitt försvar.
 
Det hela är enkelt och följande krav skall uppfyllas: laglydig, ej dömd för brott, psykiskt frisk, tränad på aktuellt vapen och kunnig i lagen gällande självförsvar.
 
Som det ser ut nu så kommer detta så klart inte att ske; här prioriteras annat och man skruvar åt lagarna än hårdare för laglydigt folk. Buset bryr sig inte utan gläds åt att svensken är totalt försvarslös.
 
Så här kan vi inte ha det. Tidigare var frågan ointressant eftersom vi var ett land i fred. Nu är det andra tider och då krävs andra lösningar.
 
Som det är nu så måste jag och andra med mig gå den andra vägen — den licenslösa.
 

Kommentarer
Postat av: Bo Adolfsson

Corazza Bildt och hennes kompisar i EU har ju sett till att göra oss försvarslösa.

2017-03-22 @ 11:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0