Här var jag och såg eländet

 
Några stollar har överklagat rivningenav svinstian. Så här står det i Expressen:
 
 
För det första så var marken privat och på privat mark skall inte främlingar fritt få husera bäst de vill. Det borde vara en självklarhet men tydligen inte i vårt land. 
 
Bortsett från det så finner jag just detta läger intressant. Jag besökte nämligen lägret under många månader två gånger i veckan. Jag vandrande runt i misären, jag talade med folk som bodde där och en sak är klar, varken de boende eller vi som vågade oss in kan i någon som helst mening betrakta detta som "hem". Otroligt skitigt och ingen städade någonstans förutom då tv kom på besök. Då gjordes vissa tafatta försök till rensning.
 
Var åtgärden proportionelig frågas det? Självklart inte: åtgärderna kom alldeles för sent och var dessutom finansierade av de privata ägarna till stor del. 
 
Jag har så våldsamt svårt att förstå varför sånt vi kämpat i många långa år för att få bort, taskigt boende och tiggeri, helt plötsligt blivit nästintill inne. Så dj...la populärt att man strider för att få återinföra det. För det måste väl vara det som är själva tanken. Varför annars bråka om denna självklara åtgärd.
 
Malmö gör inte mycket rätt men i denna fråga blev det till slut korrekt. Att sen Malmö tog en evighet på sig att genomföra denna nödvändiga rensning är — typiskt Malmö. Snackets huvudstad, handlingens avskrädeshög.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0