Är sanningen död?

 
Det står så på Times förstasida. Jag har inte läst vad de menar. Men jag kan ju förstå lite hur de funderar. Personligen ser jag inte att sanningen är död. Den är bara lite undertryckt av folk med makt. Sanningen finns där, i den mån den finns, idag mer än någonsin men man måste faktiskt leta lite för att finna den. 
 
Att det skulle finnas "sanning" i de svenska totalitärmedierna är möjligt, men samtidigt får man se upp. De har gett upp sin roll som granskare av maktens folk, förutom gällande lite smaskiga detaljer som inköp av något på statens kort. Men den tunga bevakningen av riktiga problem har hamnat i skuggan.
 
Som farande runt på många olika medier, dagligen, så kan jag med bestämdhet säga att sanningen finns där någonstans. Men aldrig från en källa. Dessutom är sanningen som sagts ytterst relativ.
 
Problemet hos många idag är att vissa bestämmer vad som skall sanning vara. Jag tvekar inte en sekund att utnämna vänsterliberalextremisterna som de största syndarna när det gäller att begrava sanningen — i den mån den finns.
 
Så paradoxen är klar — sanningen finns men inte riktigt på riktigt. Men sanning finns!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0