Terror eller inte

 
Londons borgmästare var snabb att sätta in extra folk i muslimska områden när en terrorattack riktades mot muslimer. Sen var det en muslim som skrek de berömda orden viftandes med en kniv men det var inte terror alls. 
 
 
Terror är så klart lika avskyvärt oavsett från vilket håll den kommer. Men jag ser nu i de utländska medierna (och de svenska) att vi börjar få problem även med det ordet, "terror". Man lägger helt enkelt ned hur mycket tid som helst på att definiera vad det är.
 
Personligen struntar jag i vad de kallar det, att ta livet av folk, eller att försöka, är inget som hör hemma i en civilisation. 
 
Nu fortsätter jag mina trädgårdspysslerier. Sommaren är på topp. Terrorn i min trädgård står några gula småblommor i gräsmattan för. Men jag har vapen även mot dessa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0