Nödvändig utrustning även vid kort tur

Som alla vet så har tiderna ändrats. Inte minst i min stad Malmö. Hemma kan man ha vapen av olika sort och kaliber. När man lämnar hemmet gäller andra lagar. Själv går jag inte ens till postlådan 150 meter bort utan att alltid ha med mig följande (och jag bor i det lugna Limhamn):
 
 
Taktisk ficklampa med strobe (1000 lumen), fickkniv, karambit (fullständigt livsfarlig), en typ av pepparspray med fördelen lång räckvidd samt så klart en tactical pen.
 
Till det skall läggas en mycket högljudande visselpipa. 
 
Det är numera absolut miniminivån vid vistelse utanför hemmet. 
 
Just saying ...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hans Nilsson

Bra självförsvars utrustning som ALLA klart tänkande Svenskar skulle införskaffa. Jag saknar en tactical pen men kommer att införskaffa en sådan snarast.

Svar: Den är ytterst solid och det är nog den som är enklast att alltid ha med sig. Bra penna också. Samt bra som glasskross om man hamnar i en dylik situation. Ett antal CIA:personer har listat tactical pen som det man alltid har med sig.
None None

2017-06-12 @ 09:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0