Jag säger det igen så det blir klart

 
Möt Maxine Waters. Demokratisk ledarmot i kongressen. Hon och ett antal andra från samma sida ägnar all sin tid åt att jaga Trump. Hon är korrupt och är dessutom stämplad som sådan av diverse organisationer. Hon är till exempel vald av ett svart distrikt men bor i ett vitt. I en lyxvilla som alla undrar hur hon betalt.
 
Nu var det inte det jag ville säga. Men så här säger hon som en ytterligare liten inledning:
 
 
Hon skall alltså "bring you down". Hon talar om en fullt korrekt vald president; som dessutom vann så det stänkte om det trots allt MSM sa när det begav sig. I stället för att föra politik kör hon, med flera, en kampanj mot presidenten baserad på att hon inte gillar karln.
 
Tänk er nu SD med 30-35 % av rösterna nästa år. Vilket faktiskt är möjligt; så illa skött är landet. Det kommer att bli precis samma sak härhemma. Alla, då menar jag alla, partier kommer att göra allt för att sabba SD. Inte via politik, utan via smutsiga personliga kampanjer. Så gör de redan och jag ser framför mig hur de kommer att lägga i sexans växel och köra på i en allt våldsammare karusell av smutskastning.
 
Således kommer landet att lida skada. Än en gång. Det som slår mig är att, runt hela klotet, politiker missat vad de är till för. De skall vara våra representanter och föra landet framåt mot ljusa tider. Inte ägna sig åt dö’gräveri. De skall inte genom sandlådefasoner tvinga oss till kanten där vi tvingas titta ner i avgrunden.
 
Om man står framför ett stup, så är det faktiskt ett steg framåt att ta ett steg tillbaka!
 
Just saying ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0