Så stänger jag dörren i presidentfrågan

 
Trump är USA:s nya president. Han har redan börjat jobba. Om det kan man tycka vad man vill men man bör betänka att han är vald i en av våra största demokratier, han vann via en så kallad land slide. Stort. 
 
Så nu kanske vi kan gå vidare, även gnällspikar från vänstern, så att vi får någonting gjort. Vi skall nog inte tro att Trump kommer att köra den svenska modellen — snack, snick, snack och ingen som helst action. Tack och lov får jag säga.
 
För oavsett vad man tycker om Trump och USA så skiljer sig våra länders politiker åt. Kraftfullt. Trump kommer att handla. Lööfven (som det väl får stavas numera) kommer att fortsätta snacka om hur väl allting går och är utan tillstymmelse till handling.
 
Personligen tar jag snart vilken skit som helst bara det händer något. 
 
Inom skolan, polisen, försvaret, sjukvården, äldreomsorgen ..., jag skall inte trötta er men det är faktiskt rena dårhuset över hela linjen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0