Att gå runt alla problem = svensk paradgren

 
Jag är så innerligt trött på att vi inte kan diskutera problem i vårt land att jag strax skall gå och kasta upp. Nu senast var det den tröttsamma debatten om huruvida man skall redovisa korrekt statisktik eller inte gällande vem/vilka som begår brott. I andra sammanhang är det inga problem att särredovisa utländska medborgare från svenska. Men gällande brott så är det tvärstopp. Jag förstår själva grundtanken men mot den står fakta; fakta som kan göra nytta vid insättandet av åtgärder. 
  Det är här det skiter sig. Det sätts inte in några åtgärder. Man diskuterar annat.
 
 
En författarinna beskriver hur Sverige ser ut. I tjeckisk tv. Samma sak här — här diskuteras att själva uttalandet i främmande land är hemskt; inte att det hon beskriver sker och är ytterst allvarligt. Även här sätts inga åtgärder in mot problemen, man diskuterar annat.
 
 
Den svenska paradgrenen, att runda problem, fortsätter idag. Nu skall det demonstreras, ljus tändas, tal hållas etcetera. Stoppa morden i Malmö lyder ropen som skalla. Samma sak igen och igen och igen. Man diskuterar runt, runt, runt men ingenting görs åt problemen. Man diskuterar annat.
 
Jag är enormt trött på detta snurrande kring problemens kärna. GÖR NÅGOT FÖR TUSAN HAKAR. Men, också för tusan hakar, SNACKA INTE! Speciellt inte om icke-saker.
 
Nu går jag och spyr.
 
Sen skall jag till Clas Ohlson. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0