Vad kan man göra?

 
Kort efter jag lämnade Möllan idag så händer detta. Igen. Nu skjuts det, våldtages, misshandlas i en omfattning som faktiskt måste betraktas som samhällsfarligt. Men ingenting satsas på att förbättra situationen. Vår feministiska regering åker och klär ut sig till skurgummor i främmande land. Så långt från feminism man kan komma. 
 
Och härhemma följer man samma linje; snacka, snacka, snacka och INGENSOMHELST HANDLING. Nu skall jag definitivt införskaffa egen bössa. Olagligt.  Det är för tusan farligt att gå ut. Bus skjuter bus som man säger som om det vore så rackarns bra. Men snöskottaren i Malmö var väl en vanlig knegare.
 
Dj...la luspudlar till politiker. De borde kölhalas hela bunten. Men strunt samma, jag skall se till att skydda mig och de mina. Men det som driver mig till olagliga handlingar är politikernas ointresse av att skydda mig, hustrun, sonen och sonsonen. 
 
En sak är dock klar — jag äger den mänskliga rätten att få försvara mig. Sen kan skurkärringarna (kärringar kan var män) tycka vad de vill.
 
Jag är milt sagt förbannad. Irriterad. Besviken. Sviken. Oanständigt bemött.
 
På onsdag skall jag för övrigt på vårdplanering med en av mina gamla tantar. med Malmö kommun och sjukhuset i Lund. Det har jag gjort många gånger förr och jag vet att det bli "krig". De vill komma undan så billigt som möjligt och de som drabbas är folk som jobbat hela livet framför de som inte bidragit med en endaste krona.
 
 

Kommentarer
Postat av: ulf (5 juli...)

Till min stora förvåning fungerade BB i Stockholm i morse.
Har inte hunnit intervjua dottern men barnbarnet ser bra ut på fotot.
Plats på patienthotell även.
Tur att verkligheten inte alltid är som den ( säkert med rätta ) beskrives.
Inte alltid ,således.

2017-02-13 @ 11:23:38
Postat av: Ipse%252525252525252525252525252525252520Cogita%252525252525252525252525252525252521

Ulf:
Man får gratulera dig och dotera din!
Och visst fungerar det emellanåt. Ser säkert mycket annorlunda ut på olika håll, vid olika tider.
I Malmö är patienthotellet nedlagt sedan länge. För inte så länge sedan blev dessutom en föderska väckt klockan 04.00 med uppmaningen att åka hem. Dan efter förlossningen. Platsbrist.
Man får glädjas åt det som funkar!

2017-02-13 @ 12:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0