Allt rullar på som vanligt

Efter en hård dag igår med sjukhusbesök med mina gamla tanter så får jag idag lite mer tid till annat. Tänkte mig att snurra runt lite bland medierna på nätet. Jag följer numera trots allt över 400 world wide varav 100 lite hårdare. Det viktigaste med det är att förstå att om man bara följer svenska gammelmedier så är man förlorad. Hopplöst obildad är vad man blir.
 
Härhemma har politikerna helt övergett landet. Ingenting händer. Men man har mycket med Trump att göra:
 
 
 
Ack ja, ack ja, den feministiska regeringen utmärker sig verkligen. Finns det ingen med lite kar’atag bland medlemmarna. Någon med lite gammaldags stenhuggarmentalitet.
 
Jag har för övrigt fått boken som beskriver USA:s konstitution (med förord av självaste Ted Cruz). Parallell-läser den med Massutmaningen av Tino. Har noterat att den senare diskuteras en hel del. Även där kantrar diskussionen (vilken överraskning!!). Nu handlar diskussionen, ledd av en medioker deckarfarfattare (Läckberg), om huruvida officiella siffror från SCB med många flera verkligen betyder det de visar. Om 1+1 verkligen blir 2. Kommer att tänka på Tanja Bergqvist, hon som alltid kritiserat genuseländet.
  Hon skrev en gång hur den där genusgrejsingen verkar fungara: om man har en grushög och lägger till ytterligare grus från en annan grushög (1+1) så har man faktiskt kvar en grushög. Vips har man bevisat att 1+1=1. Vi är på den nivån.
 
Visste ni förresten att orden demokrati och jämställdhet inte finns med över huvud taget i USA:s konstitution? 
 
Just saying ...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0