68 brö’skivor i ny tappning och dessutom falskt

 
Jag tror folk tror att man kan lita på myndigheterna; i stort sett.. Det där har jag aldrig trott och med den inställningen har jag stämplats som konspiratorisk och lite annat i den riktningen. Nu får jag rätt stup i kvarten, myndighet för myndighet, kommun, landsting och allt där emellan. Det fuskas och ljugs hej vilt i stort som smått. Oavsett vad så bekräftar det att allt är inte välviljeguld som glimmar i Sverige.
 
Nu är det Örebro som ljuger så det knakar. De vill spara en hacka på mjölken (skyllande på hälsofrågan) och säger att Livsmedelsverket har rekommenderat dylik lösning. Lögn, det har de inte.
 
"I förra veckans brev från förskolorna till föräldrarna stod det: "Livsmedelsverket har kommit ut med en ny rekommendation att det enbart ska serveras mjölk till frukost och mellanmål. Detta för att forskning har visat att barn inte tar upp näring i maten lika bra om de dricker för mycket mjölk." Men Livsmedelsverket har alltså ingen sådan rekommendation när det gäller mjölk till lunchen, säger Eva Sundberg." (min märkning).
 
Just saying ...
 
SR
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0