Fyra grova våldtäkter och hur gör vi?

 
Gängvåldtäkterna fortsätter. I mitt Malmö. Som jag inte besöker numera eftersom jag bor i Limhamn, ett lugnare område ännu så länge.
 
Om vi sen lägger till allt annat skit som händer dagligen så kan vi konstatera att 2017 inte på något sätt gjort livet lättare och roligare att leva i stan. Det bara är så.
 
Att politikerna under valåret 2018 skulle t krafttag mot våldet finner jag osannolikt. De är alltför rädda att stöta sig med våra nyss anlända. Som står för det mesta av härjningarna. 
 
Våra politiker borde snacka med de gamla invandrarna. Som jag gör. "Ali", som klipper mig, är från Irak. Han är skitförbannad. Han försöker sköta sig och jobbar som en galärsvar (likt hans fru). Han begriper inte alls svenskens "tolerans" för samhällsförstörarna (han kallar dem det). Han likt många fler tycker att hans liv är på väg att bli sämre än det han flydde från.
 
Så är det bara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0