Kan inte annat än hålla med

 
Klokt folk skall man lyssna till. Vi har "gated bostadsområden" som skapar ett yttre skal för att försvåra för avskum att kunna trämga in i våra hem. Varför inte sjukhus eller delar av sjukhus. Det skall inte springa omkring en massa marodörer och hota folk, både patienter och personal, lite hur som helst.
 
Nu tror nog många att sånt här bara förekommer på akuten där det emellanåt är rena rama kalabaliken. Men så är det ingalunda. På mina turer med mina gamla tanter så har jag sett mycket underligt även på mycket lugna vårdavdelningar. 24-timmars väktarbevakning är inget ovanligt. 
 
En gång när jag besökte gamla Ester så var det en hel drös med folk kring en annan patient (jag räknade till åtta personer, man får vara två). Högljudda och sömn var omöjlig. När jag ber dem ytterst vänligt att skruva ner volymen så blir det omedelbart hätskt. Nu är jag ingen rädd typ så jag ringer själv polisen och meddelar att jag är hotad och att de skall rappa på innan det händer farligheter. Det var så klart meningslöst.
 
Nu löste det där sig ändå på annat sätt men det visar bara att det finns många områden som numera måste skyddas. Vi kan inte bara ändra i samhällets strukturer utan att samtidigt förstå att Sverige nte är som det var och som vi ville ha det.
 
SDS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0