Jag intresserar mig mindre och mindre

 
När man bara rör sig i Stockholms innerstad blir livet knepigt. Det finns enligt våra politiker inga zoner i Sverige där man inte bör vistas. Allt är lugnt. Men det gör mig inte så mycket. Jag har insett att politiker inte finns på riktigt. De tror världen ser ser ut som det de kan se med blotta ögat. I sin omedelbara omgivning. Och där lär de inte se mycket. Livvakterna är i vägen.
 
Måtte valet om ett år bli en kullkastare av episka dimensioner. Men det finns nog för många som lever livet likt politiker. Inget att se, inget att oroa sig för. Allt medans jag ränner runt med mina gamla tanter inom sjukvården, kryssandes mellan kulsprutebeväpnade poliser. 
 
Nu har jag andra planer som ni vet. Åker till Gdansk den 19 september. Måste lära mig hur man lever där; hur man ser på tingens ordning. Polen, detta land med en historia tuffare än tuff. Vill ni veta mer läser ni böcker om landet. Just nu läser jag en alldeles utmärkt bok av en svensk men polack. Tror jag han är. LÄS och LÄR.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0