Galen — blir man — dagligen

 
Ibland får jag för mig att Magdalena aldrig är riktigt nykter. Eller så är det så enkelt att hon är en totalitär människa ända in i märgen. 
 
"Jag vet att det finns trollfabriker som producerar rykten. Om "fake news" inte kan mötas av seriös svensk dagspress är det demokratiska samtalet farligt ute. Därför är det viktigt för mig att göra vad vi kan för att stödja den fria svenska dagspressen." 
 
Hon vill alltså sakta men säkert se till att fake news inte får alltför stor spridning. Jag hoppas alla ser hur det nu vrids till; fake news skall bekämpas och går det inte på annat sätt så censurerar vi!! Hej och hå. Den stora skurken, public service, går så klart fri. Han gjorde så, han Hitler. Vred på saker. Stalin var mästaren. Lenin la grunden.
 
Nu är det tyvärr så att de gamla medierna hand i hand med politikerna är på väg att begrava yttrandefriheten. De är fullständigt livsfarliga. I Tyskland spärras olika medier lite hipp som happ (var annars de har vanan sen 30-talet), UK begränsar, Frankrike spärrar, Italien kräver personnummer för att komma åt nätet etc.
 
Nu om någonsin blir det till att använda alla medel för att ständigt klippa till mot maktens svin. I stort som smått. Ständigt utmana. Alla förbannade negerbullar skall fram, alla tuttar, allt som de självutnämnda feministrasistnazistkommunistfascist-erna hatar skall upprepas tills de tröttnar eller dör en naturlig död.
 
Jag är lite glad för dagens utveckling trots allt. Eftersom jag inte är en man som slåss precis, rent fysiskt, så skall det bli riktigt roligt att skriva framöver, när Magdalenorna får som de vill. Tänk att få dra till med både ditten och datten och få fritt husrum och käk varenda dag.
 
Man får på något sätt, konstigt nog, beundra hur snabbt politiker och medier kunnat begrava ett helt land. Från en tia på den tiogradiga skalan till max fem. Tänk om de lagt all denna energi på att bygga UPP landet i stället för att SÄNKA det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0