Om jag hade pengar

 
Detta är Tim Pool. En amerikansk journalist. Han far runt i Europa efter det att han hörde Trump sa att det finns problem i Sverige och Europa. Han kom till Sverige först och gjorde fler reportage på en vecka än den samlade svenska journalistkåren gjort på åratal. Han hatas så klart av de svenska lata journalisterna. Men rent sakligt träffade Tim rätt långt mer, på den korta tid han var här, än de svenska reportrarna gjort på många långa år.
 
Om jag hade pengar skulle jag leta upp en svensk Tim Pool och ge honom full ekonomisk trygghet för att kunna fara runt och verkligen göra riktig journalistik. Helt utan påverkan från mig. Det är den här typen av "fallskärmsjournalistik" vi behöver, inte journalister med feta arslen som sitter och Googlar på Flashback.
 
Alla skall vara frilance och de som vill skall köpa in reportagen gör så. Det skall finnas mängder med hungrigt folk som jobbar som journalister på plats, som filmar hur det är och som är snabba som vesslor. Tim Pool gjorde en video om dan och med utmärkt kvalitet. Och förvånansvärt nog, på den korta tid, så hann han ringa in våra problem nästintill perfekt. 
 
Att hans reportage inte spreds i regimmedierna eller totalitärmedierna beror på att Tim angav dessa som en stor del av problemet. Hade jag haft pengar skulle jag finansiera fria journalister med kontoret på fickan och spring i benen.
 
Tim Pool fortsatte sin resa i flera veckor och besökte: Frankrike, Nederländer, Grekland med flera. Allt medan de svenska journalisterna sysslar med bagatellfrågor och mörkar likt en svensk midvinternatt i Norrland. 
 
Just saying ...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter Sjöström

Bra tanke , men du har ju hela den alternativa sidan med massor av bra kommentarer och artiklar . Problemet är att msm har större makt , än . Det hoppas jag snart är till ända . Tack för dina fina inlägg . Du är ju själv en av de som du vill avlöna om du hade pengar . Mvh Sjöström

Svar: Tack för att du följer. Jag tror MSM kommer att dö. Det går extremt dåligt för dem. Det nya blir förhoppningsvis verkligen nytt, nya konstellationer.
Sen får man hålla tummarna att de som eventuellt skall leda det och också tjäna pengar inte är samma som leder nuvarande MSM!
None None

2017-04-05 @ 19:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0