När sanningen smärtar & attackeras

 
Det är iotakt, en alldeles utmärkt blogg, som skriver. En liten blänkare för att sätta er in i ungefär vad det handlar om:
 
 
Han har alltså öppnat en FB-sida där han länkar  till bland annat SVT, samma SVT som nu tycker att det är fel att diskutera vårdens tillkortakommanden. De tycker man svartmålar svensk sjukvård. Public service ger sig således in och kritiserar sig själva för att de skrivit om dessa frågor. Nja, nu säger man så klart inte så, man menar att iotakt nischar in sig enbart på det negativa inom vården. Det var väl det som var själva meningen med sidan. Det var inte alls meningen att tala om allt som är bra; det var meningen att lyfta fram att man får lära sig att föda barn i bil till exempel.
 
I sak har Fredrik Antonsson (mannen bakom iotakt) fullständigt rätt (han jobbar för övrigt inom vården); svensk sjukvård är på fallrepet. Jag ser det varje vecka när jag är ute och lotsar mina gamla tanter i vårdträsket. Det gäller primärvården, kontakten mellan primärvård och sjukhusen och på sjukhusen. Ett under av ineffektivitet och logistikmisslyckande. Personal som sliter, chefer som är inkompetenta. Politiker som inte bryr sig — de har gräddfil in i systemen. 
 
I ett läge som det som råder så väljer alltså public servie, eller som jag lärde mig igår — regimmedia, att kritisera de som vill åstadkomma något vettigt och på riktigt gott.
 
Det är inte utan man förstår att regimmedia och de andra totaltära medierna har huvudet under armen och en dold agenda som på riktigt vill oss ont. De som hävdar motsatsen är fega uslingar som fortfarande tror eller väljer att tro att vi har ett fungerande land. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0