Gibraltar skapar problem

 
Orden hårdnar när det gäller Gibraltar. Spanjorerna ser som sin främsta uppgift 2017 att börja bråka om klippan. Jag har skrivit om det ett par gånger förr så nu nöjer jag mig med att konstatera — människan är på många sätt ding i roten.
 
Just nu handlar det om att djävlas med britterna för att de lämnat EU. Men de där spanjackerna har fått Gibraltar på hjärnan. Att de skulle få klippan kan de glömma. Det finns ett avtal som säger att de som bor där har rätten att rösta för var de vill tillhöra. Hittills är majoriteten för Storbritannien överväldigande.
 
De ser nämligen att om Spanien tar hand om’et så kommer det att bli andra bullar av. Då kommer det att gå i överstatlig riktning och det har jag svårt att förstå att de som bor där skulle vilja ha. Det enda britterna bestämmer över idag är utrikespolitiken och försvaret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0