Från idyll till vanlig svensk förort?

Idag ser jag problemen själv. På nära håll. Jag bor i Limhamn, Malmö, och det var en idyll utan en massa bekymmer av allvarlig art. Bunkeflo ligger vägg i vägg söderut och som utomstående märker du knappt att du passerat en gräns när du tar dig från det ena till det andra. Motorvägen till Danmark skiljer oss åt.
 
 
Men nu börjar det hända grejer. Har gjort sedan en tid tillbaka med skadegörelse av känt slag. Bara i år har det brunnit 19 bilar. Däckskärningar och krossade glasrutor ingår också i paketet. Idyllen är under attack. Vad de hittar på som bor där vet jag inte men det finns nog gränser. 
 
Kommer svinpälsarna närmare Limhamn, vilket de kommer att göra, så vet jag åtminstone ett gäng som kommer att vara vakna. Där ingår jag, solitären. Beväpning finnes. Tystnad råder.
 
Samtidigt sitter det en massa miljömuppar i Skåne, långt från alla eländen, och ojar sig över gränskontroller. Kontroller som på intet sätt är besvärande med tanke på vad de är tänkta att kontrollera. Och stoppa.
 
 
Varför har det blivit så här? Bunkeflo växer så det knakar och åkerfälten bebyggs i en takt som får åkermössen att fly i närmast panik. Och in flyttar andra kulturer, klartext är nödvändigt, som inte är nöjda — inte ens när de hamnar i rena rama idyllen.
 
Allt skall uppenbarligen förstöras. Integrationen finns inte. De stirriga politikerna har helt tappat greppet och sitter med öppna munnar likt fågelholkar och försöker lösa problemen med fel verktyg. Om de ens har några verktyg.
 
Sommaren blir om inte annat intressant. Personligen skall jag nu finna fram till vilka ytterligare kameror som skall sättas upp. Kameror som även visar gatan och omgivningen på hyfsat långt avstånd. Om inte annat skapar det lite tid så man hinner få fram försvarsmedel. Larmkedja med folk som vill försvara sitt skall utvecklas. 
 
Nya tider väntar. Även i idyllerna.
 
Någon ändring kommer det inte att bli i min stad. Vanskött sedan årtionden. S kommer att fortsätta, tillsammans med V och MP och F! (jo,jo,mensan!), och slakta staden totalt. Vem röstar på dessa stollepartier? Med hälften av medborgarna från annat land som vet var de får mest så är svaret givet.
 
Jägarexamen? Nix. Vapenlicens? Nix. Sånt är numera omvägar. Nu går vi bara ut och köper det vi vill ha. 
 
Jag.Blir.Tokig.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ulf (5 juli...)

Läser just idag om en 66 årig dam med stort hjärta.
Dagen innan 7/4 lade hon ut en text + bild på Face bok.
Hånade dem som ville ha strängare gränsbevakning.
Dagen efter var hon ihjälkörd i Stockholm.

2017-04-28 @ 14:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0