Fadd smak i munnen

 
Så har det varit kärleksmanifestation på torget i huvudstaden. Det pratades inte så mycket om Sverige. Det snackades mest om Stockholm. Kanske naturligt men samtidigt finns problem i hela landet. 
 
Det var det gamla vanliga: händer som hjärtan, blommor, musik, vi-ger-inte-vika resonemang och faktiskt, Rickard Sjöberg tyckte det var "häftigt" att så många samlats. Det var väl ungefär där det börja stinka. 
 
Här har man samlats för att man skall må bra. Men jag tänker på offren, de anhöriga och de som bara var med och kastade sig åt sidan. Jag hade faktiskt mått mycket bättre om några inte fullt så kärleksfulla visat sig och talat klartext. Några som var förbannade och som fördelade lite skuld. 
 
För skuld skall fördelas. Förr eller senare. 
 

Kommentarer
Postat av: olof

Manifestationen var vidrig!

I stället tände jag ett ljus och ställde det brevid Ebbas bild, den 11 åriga lilla flickan som dödades i fredags.
Jag tänker på Ebbas mamma och pappa. Jag är förtvivlad.

En 60 årig gammal gubbe.



Svar: Ja, det var verkligen ingen värdig manifestation.
None None

2017-04-09 @ 15:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0