Nu kollar jag själv

 
Jag har tröttnat på alla synpunkter från totalitärmedier, kändisar och andra besserwissrar gällande Nya Tider. Nu kollar jag alldeles själv hur det är med den här tidningen. Fick ett exemplar idag och jag har beställt tidningen i ett år.
 
Det numret jag fick hem idag hade ingenting ens i närheten av högerextrema åsikter men väl gavs det en rejäl känga åt DN. Inget nytt för mig men vid en samlad bild i en artikel, allt redovisat tidigare i alternativmedierna, så inser man att om någon är riktigt sjuk så är det DN.
 
För övrigt en artikel om den där båten som folk skulle bo i men som nu bara står och tickar pengar. Och som man vägrar betala från statens sida. Samt lite annat såväl inhemskt som från utlandet. Det senare förvånade mig och skall bli spännande att följa.
 
Varför nu detta? Ja, det kan man fråga sig eftersom jag gärna håller mig enbart på nätet. Det handlar om att tillse att jag vet allt som står i denna så förhatliga tidning. Sen kan jag, förhoppningsvis, använda lästa exemplar att banka i huvudet på folk som påstår att tidningen skriver något som de de facto inte gör. Information från hästens mun så att säga.
 
För övrigt visar utsändningssättet på hur illa det är ställt i vårt land. Den skickas, troligen av omsorg om mig, i ett slutet kuvert. Va, fan!?
 
Den kommer 50 gånger per år och jag skall återkomma med synpunkter enligt modellen: helt okey synpunkter (även om jag inte instämmer), tveksamma vinklingar och mörkningar samt naziinspirerade åsikter.
 
Så nu vet ni det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Som i gamla goda tider

Har gjort precis som du, för jag vill ha yttrandefrihet och inte som det blir mer och mer av i Sverige - medial diktatur. Man övergav "proletariatets diktatur" och övergick till journalisternas diktatur. I den diktaturen är inget som inte nämnda journalister hittat på sant. Vi matas ideligen med deras "berättelser".
För övrigt tycker jag att Nya Tider borde byta namn och kalla sig Nyhetstidningen - journalism som i gamla tider.

2016-09-29 @ 00:03:36
URL: http://www.store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0