Något är fel, fel, fel.

 
 
 
 
 
Duschrum för kvinnliga invandrare i Berlin. Skräp överallt utom i papperskorgarna. Städschema för anställd personal.
 
Att hålla rent efter sig själv är tydligen inte ett alternativ. Inte konstigt att det svinas ner, andra tar hand om skiten.
 
Jag ger mig tusan på att våra invandrare på olika hem varken lagar mat eller städar. Sånt som folk gör normalt. Det kan aldrig bli rätt i mitt huvud. Hur skall anpassning ske om man tror att andra gör allt utan att du behöver betala något.
 
Jag har städning hemma var fjortonde dag. För det betalar jag av skattade pengar. Varför ända in i helvete skall jag fortsätta med det vitt? Kan troligen halvera kostnaden genom att sköta det här lite smartare. Skall ta mig en allvarlig funderare på det.
 
Numera gäller det inte alls att bidraga. Nu gäller det att komma billigt undan och ge tusan i att gynna rena rama galenskaper.
 
Och den som har synpunkter på det måste komma ur bubblan att vi gemensamt måste bidraga. Jag rapar upp: polisen, försvaret, sjukvården, skolan, äldreomsorgen ... 
 
Fungerar glimrande. Eller hur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0