Landet driver mig bort

 
Det är inte mycket som fungerar bra längre. Kan snart inte hitta något positivt. Kontanter skall bort och butiker och banker går före för att djävlas.
 
Jag får någon form av förstörelselusta. Jag vill köpa ägg från inklämda höns, jag vill köpa aktier från företag som investerar mycket i krigsmaterial, jag vill såga av katalysatorn och skita ner, jag vill köra bil till kiosken femhundra meter bort, jag vill slänga allt i samma soptunna (det gör jag redan) och så vidare.
 
Jag vill på något sätt göra tvärtom vad "de goda" vill påtvinga mig. Så kan det också bli.

Kommentarer
Postat av: Lena A

Precis så känner jag mig, allt de "goda" rekommenderar ser jag som instruktion att göra tvärtom.
Ett sätt att visa sin avsky för tyrannerna är att aldrig följa deras påbud.
Mitt hus lyser som gröna lund under earth hour, kanske patetiskt men tydliga markeringar mot vansinnet känns iallafall bra för själen.

//Lena

2016-09-14 @ 17:06:34
Postat av: Ipse Cogita!

Lena:
Själen är viktigare än att följa mörkrets människor. Självfallet skall det lysa i huset — en fyr i mörkret.

2016-09-14 @ 18:04:35
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0