Jag har varit på sjukhus

 
Idag har jag hjälpt en av mina gamla tanter. Sjukhusbesök. Jag vägleder endast. Och väntar i väntrum. Efter att ha kollat av hur skitigt det är, det är det, så sätter jag mig så småningom i väntrummet. Där blir det tydligt hur illa det är; tidningar med julreportage från 2013! Sommartips från 2014 och alla andra tidningar från 2015. Ingen från i år.
 
Inget viktigt säger säkert någon. För mig är det ytterligare en pusselbit för att förklara förfallet.
 
Tid för besök: 14.30. Tid för, efter påstötning, besök 15.10. Fyrtio minuters försening och vid förfrågan varför: "vi har faktiskt mycket att göra". Snutigt. Men under min väntetid var det lugnt och fint. Alla satt där, ingen pressade på.  Det är det som är felet, ingen bråkar.
 
Sen kan man ju undra varför alla svenskar måste sitta som fån och glo på sin telefon. Det piper och skriker till höger och vänster. En blev förbannad för att hon inte kom in. Men vi har kallat på dig, Vanja, blev svaret. Hon hade inte hört för hon satt och lyssnade på musik.
 
*SUCK*

Kommentarer
Postat av: Edwrd

Tidningar, som folk med en massa exotiska och spännande sjukdomar suttit och bäddrat i.
Under tre års tid! Hostande och nysande, slickat på sina tummar och bäddrat.
Är man inte sjuk när man kommer dit, så är det nog stor risk att man blir det där.
Det är kanske därför det heter sjukhus?

2016-09-12 @ 20:46:34
Postat av: Edward Ufertz

Tidningar, som folk med en massa exotiska och spännande sjukdomar suttit och bäddrat i.
Under tre års tid! Hostande och nysande, slickat på sina tummar och bäddrat.
Är man inte sjuk när man kommer dit, så är det nog stor risk att man blir det där.
Det är kanske därför det heter sjukhus?

2016-09-12 @ 20:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0