Inte för att jag bryr mig men ...

 
Jag har körkort sedan länge, länge. Att man skall få låna till körkort verkar okey men inte via CSN. Det jag funderar på är hur i hela fridens namn det kunnat bli så erbarmligt dyrt att ta körkort att man måste låna. Att framföra en plåtask och lära sig lite om trafikregler kan omöjligt vara så knepigt att utbildningen skall vara så komplicerad att tusenlapparna flyger iväg.
 
En genomgång av vad utbildningen innehåller är nog på sin plats. Sånt här har en tendens att växa så en sanering är på sin plats. För det kan ju inte vara så att för att framföra en bil så skall man behöva vara civilingenjör.
 
Om så dock är fallet så får man höja körkortsåldern. Rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0