Hur ser det ut?

Att de vita utgör en pest på jorden verkar numera vara det nya inne. Det är fritt fram för att snacka hur mycket skit som helst om den rasen. Om det nú är en ras. Personligen struntar jag i vilken färg folk har på skinnet, det viktiga är vad de har i sinnet. Jag är jag och jag möter andra människor. Hans möter Zafir och vilka färger vi har är fullständigt ointressant och dessutom oviktigt.
 
Men varför det är vita som skall stå för mycken spott och spe är svårt att förstå. Vi är ju trots allt en minoritet och sådana skall väl skyddas. Också. Eller?
 
 
Tänk om diskussionerna kunde handla om annat viktigt än denna ständiga tjatström om svarta, bruna, gula och f...n och hans moster. För att ingen skall bli stött, det finns säkert fler färger också. Några är rosa. Såg en rosa britt härförleden. Solskadad. Full. Men trevlig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0