Svenska totalitärmedier får börja ladda bössan

 
Det verkar som Le Pen går framåt. Nu sitter det säkert många inom våra slaskmedier och laddar upp framför tangentborden. Så här kan vi inte ha det, det är osvenskt. SVT behöver vi nog inte oroa oss för, de har självcensur så från den kanten kommer inga underliga uttalanden från Le Pen. De motas liksom redan i dörren. Det blir nog sådana där blippljud.
 
Personligen blir jag allt mindre intresserad. Jag håller på med en långsiktig lösning på flytt. Söderöver. Härhemma är vansinnet så utbrett att jag faktiskt inte ser en ljusning någonstans. Alla verkar hålla ihop och hylla stolligt beteende.
 
Det blir fullständigt ohållbart om politiker, journalister, jurister, myndighetspersoner, näringsidkare med flera alla jamsar med i samma riktning. Det måste ligga mer bakom än rena rama dumheten eller dårskapen. Någon måste helt enkelt tjäna på det här. I någon form.
 

Kommentarer
Postat av: V. Eremita

Du ska inte vara feg och flytta. "Då är du bara en liten lort" som Astrid Lindgren skulle benämnt dig. Men självklart ska du flytta ifrån tätorten så fort som möjligt. Även viktigt att inte bidra eller vara en del av problemet genom arbete eller konsumtion (mer än det absolut nödvändigaste). Lycka till!

2016-10-04 @ 11:48:34
Postat av: Ipse%25252520Cogita%25252521

V.Eremita:
Lorten står på sig! När svensken börjar agera och slutar stötta till exempel totalitärmedierna och dessutom går ut och visar sitt missnöje, i vardagen, så kan jag tänka mig att komma hem på semester;)

2016-10-04 @ 11:54:17
Postat av: V. Eremita

Den semestern lär dröja. Stickan sa det mycket bra under sin tid som ABBAproducent: "människor är inte dumma, de är dummare".

2016-10-04 @ 12:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0