Så gaddar alla ihop sig

 
SVT har en artikel där alla håller med statsministern om att SD är, inte är nazistiskt, men väl med rötter därifrån. Må så vara men med det resonemanget borde någon gå igenom alla partiers mörka sidor. Vilka stödde stympning av mindre begåvade? Och så vidare i all oändlighet.
 
Men den genomgången gör ingen. Personligen gitter jag inte. Jag vill att Sverige går framåt. Inte bakåt. Utifrån dagens förutsättningar. Inte fan lider Aftonbladet av att de stötte nazisterna under kriget.
 
Mitt hopp om landet sjunker nu i en takt snabbare än Estonia. Den skandalen, där sossarna och moderaterna mörkat värre än i havets djup, kan förresten vara ett exempel på hur svinaktigt Mona Sahlin och Carl Bildt uppträdde och uppträder.
 
Skandal är som man brukar säga bara förnamnet.
 
Svensk politik idag handlar enbart om SD. Inte så mycket över vad de gör idag, där är alla partier lika goda kålsupare, utan vad de en gång var. Kan vi möjligtvis, kanske, börja diskutera de problem som alla, utom politiker och totalitärmedierna, vet finns. Vi går mot synnerligen dystra tider.
 
Sjukvården, där jag ser mycket, är under isen och attack. Den. Fungerar. Inte.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0