Lindbergaren projicerar

 
Han åker utomlands. Han öppnar ögonen. Han ser krisen. Han iakttar. Han verkar röra sig i samhället Grekland. Men som vanligt med svenska reportrar så är han ute lite för lite. Inget djup alls i rapporteringen. Tunnare än en nyis på Stockholm vatten.
 
Hemma öppnar han inga ögon. På med skygglapparna. Sina famösa solglasögon för tuffhetens skull. För övrigt blind.
 
Till och med lilla jag vet mer om samhället, rör mig mer i samhället, än den mannen. I dag fick jag veta att en liten kille, inte mycket mer än tolv; kan sex språk redan; går i sex månader i förberedelseklass för att lotsas in i samhället; när han skall vidare i livet skall han in i en vanlig klass med allt vad det innebär i svensk skola.
 
Han är dömd till undergång. Nu finns det människor som kämpar för dylika kids. Så det kommer att ordna sig. Inte med hjälp av samhället utan trots samhället byråkratiska idiotier.
 
För övrigt anser jag att Lindebergaren och hans gelikar kan stanna utomlands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0