Vissa jobbar hårt

 
Löfven har vi inte sett mycket av. Han förbereder väl julen. Men Orbán sliter vidare. Han är med i stort sett överallt och gör en hiskelig nytta för sitt land. Tjatigt men, Sverige och Ungern är invånaremässigt exakt lika stora.
 
Nu skall Orbán snacka business och annat med May i Storbritannen. Han kommer säkert att fixa bra deal. Hon också. Undrar när svenska medier skall lämna Grand-liknande saker och börja jaga politikerna och kräva att de styr landet. Tips — aldrig!
 
Hungarytoday

Kommentarer
Postat av: JSC

Även om det är positivt att Orbán m.fl. rör om i EU-grytan så glöm inte att detta är samma filur som urholkat diverse demokratiska rättigheter, pressfrihet och mixtrat å det grövaste med den Ungerska författningen uppenbart för att tysta motståndare.

Att det är fel på EU är vi rörande eniga om; Orbàn är dock inte medicinen, lika lite som SD är det här hemma....

2016-11-07 @ 13:55:48
Postat av: Ipse%252525252525252525252525252520Cogita%252525252525252525252525252521

JSC:
Jag vet att det finns en massa aber kring både Polen och Ungern. Men samtidigt vill jag peka på att vi har problem som inte behandlas alls. Eller ytterst lite. Vad jag gillar med Visegrad4-länderna är att de vill ha ett EU dock icke ett EU med centralstyrning in absurdum. De vill på sitt sätt reformera EU inifrån. Alternativet är gå Brexitvägen och det vill de inte.
Sen kanske jag har överdrivet stor respekt för dessa länder. Men på något sett är jag ytterst glad att de går framåt trots förtryck under lång tid från både höger och vänster.

Om stegen bland blir staplande så kommer det att rätta till sig så småningom. Ibland får jag för mig att vi själva kunde rota runt lite med våra egna problem. Besättningen på vår public service är till eexempel utsedd av politiker. Inge’ bra.

2016-11-07 @ 14:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0