Viktiga frågor just nu

 
Det snöar. Direktsändning. Oerhört ovanligt och viktigt.
 
 
Regeringen ger pengar till forskning. Och brottslingar. Miljoner. Ämne? Rasifiering, genus och fan och hans moster.
 
 
Politiker, journalister och kändisar visar var nivån skall ligga.
 
 
Det händer lite i USA också. Fascimen nära!
 
 
Nazismen och fascismen härjar runt även på de ädlare ställena.
 
Som synes ägnas det tid åt det mesta. Huruvida detta löser poliskrisen, äldreomsorgskrisen, sjukvårdskrisen, skolkrisen, försvarskrisen och alla andra kriser som vi har vet jag inte. Men jag skulle tro att det blir värre på alla dessa fronter innan det blir bättre. För de vill väl ha det bättre de där: politikerna, journalister, kändisarna och annat löst folk med makt?
 
Jag börjar faktsikt tro att de inte vill. Alliansen till exempel skiter i undersåtarna och låter Sverige köras i botten i två år till. Sossarna och MP har ingen sittande på styråran så de kan vi räkna bort. SD mobbas och namnges med alla med hemskhet förknippade epitet. V? De mest totalitära av dem alla har för evigt frikort i vårt land.
 
Framtidshopp? Inte jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0