Lite kul är det

 
YOUTUBE
 
Jag har hela tiden sagt att man skall passa sig för att vara alltför säker på att Clinton skulle vinna. Det har jag kunnat göra genom att helt enkelt följa mängder med olika medier, inte enbart de så kallade gamla. Speciellt måste man passa sig för de svenska men även många av de utländska får man läsa med en nypa salt.
 
För denna min inställning har jag fått utstå spott och spe bland mina vänner. Inte så att de avvisat mig och förpassat mig till glömskan värld, men visst har jag märkt att jag nog inte är riktigt kry i skallen.
 
Men så gick det som det gick och jag och några till är på intet sätt förvånade. Det gick i princip som många sagt. Det vill säga de som tog journalistiken på allvar och kollade på rätt ställe. Och väl att märka, de som var mest säkra på att Trump skulle vinna var varken experter eller journalister.
 
En tillfällighet säger en av mina vänner under gåsfesten häromdagen. Men SD:s framgångar under vårt eget val missades också, sa jag. Och i Brexit-frågan blev missen total. Och nu Trump. Allt kan väl inte vara tillfälligheter? Och då kommer det: nej, bra är det inte men det borde inte vara så, folk borde vara klokare.
 
Det är där vi fortfarande är här i landet, även inom totalitärmedierna — utfallet i en mängd frågor borde vara annorlunda. Om inte det är en flykt från verkligheten så finns ingen flykt från verkligheten — verkligheten borde liksom inte finnas.
 
Rosa fluffiga moln hindrar således framåtskridandet i så hög grad att ingen framåtrörelse kan skönjas.
 
Låt mig få uttrycka sorg över sakernas tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0