Hat och hot gör ont — vissa tar åt sig mer än andra

 
Det finns alltid, ur alla läger, folk som inte riktigt kan framföra sig med någorlunda anständig ton. Rena hot och rent hat har jag personligen inget problem med eftersom jag vet var jag står. Vissa kan man inte ens ta på allvar eftersom de som talar helt enkelt är alltför dinga i roten.
 
I det offentliga samtalet är det, kan jag tycka, viktigt att framföra sig på ett sätt som skapar någon form av respekt. Det betyder inte att man måste vara mjäkig eller så. Men hot och hat här inte hemma i den världen. Någonsin.
 
just nu ojar sig Rossana över klimatet i debatten. Det gör hon i och för sig alldeles rätt i men det blir lite av tomma tunnor skramlar mest över det hela. Hon är ingen förebild precis:
 
Den upprörda i Riksdagen.
 
 
Vissa verkar de facto inte fatta att man måste föregå med gott exempel för att man skall bli trovärdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0